Partners

Interstuhl

Elke stoel heeft een eigen verhaal. Dit verhaal ontwikkelt zich naarmate de tijd verstrijkt; wie heeft erop gezeten, welke doelstellingen zijn waargemaakt, welke knopen zijn doorgehakt. Wat er ook is gebeurd, onze stoelen volgen trouw. En wij, op onze beurt, volgen de stoelen. Iedere keer weer zijn we trots op de optimale prestaties die ze leveren. Van het begin tot het einde. Het verhaal van onze stoelen kent geen einde, want het lifecycle proces van Interstuhl is continu in ontwikkeling.

Onze circulaire ambitie : stoelonderdelen en verpakkingsmateriaal een nieuw (langer) leven geven.  

Vepa

De ambities van Vepa

Vepa heeft grote ambities als het gaat om duurzaamheid. Ze willen koploper zijn in onze branche. Hoe doen ze dat? Gewoon door te beginnen en stap voor stap verder te gaan.

Ambitie #1
Investeren in duurzame innovatie en ontwikkeling

Wij blijven energie, tijd en geld steken in moderne productiemethoden, innovatieve grondstoffen, vergroening van ons energiegebruik en samenwerking met onderwijs, leveranciers en producenten in Nederland. Zo houden we onze impact op het milieu 100% transparant, is onze productie aantoonbaar minder belastend en dragen we ons steentje bij aan de maatschappij.

Ambitie #2
We streven naar een volledig afvalloze bedrijfsoperatie

Uiteraard gebruiken wij uitsluitend 100% recyclebaar materiaal uit de regio en hergebruiken we al ons restmateriaal op meerdere innovatieve wijzen. En onze refurbished meubelen? Die zijn al vrijwel niet meer te onderscheiden van nieuw. We monitoren al jaren onze reststromen en hoewel het overgrote deel van onze reststromen omgezet werd in nieuwe grondstoffen en groene energie, is er toch nog een deel dat bestempeld wordt als ‘afval’. Tot 2018. Vanaf 2018 is onze locatie in Hoogeveen ‘afvalloos’. Emmen volgt hopelijk binnenkort.

We zijn eerlijk en open

We zijn 100% transparant in onze duurzame doelen. We delen onze resultaten en zijn eerlijk en open over onze processen en de materialen die we gebruiken. Wij zorgen dat morgen werkt. Voor de natuur en het milieu. Voor onze klanten met hun eigen idealen en doelen. Voor nieuwe generaties: de werknemers en leiders van morgen. Voor onze mensen die we graag gezond en gelukkig zien.

Ambitie #3
Volledig transparant ketenbeheer op het gebied van arbeidsvoorwaarden, grondstofgebruik en milieu-impact

Wij werken nu al voornamelijk met duurzame materialen uit eigen land. We gebruiken houtafval om tafelbladen te persen en restjes staal om accessoires te maken. We zijn zuinig op de aarde en hebben een sterke focus op mensen. Gezondheid, vitaliteit en welzijn staan bij ons hoog in het vaandel.

– Palmberg

Een belangrijke beslissing bij de inrichting van een milieuvriendelijk kantoor is de keuze van de meubels. Sinds 1995 onderzoekt PALMBERG daarom al de effecten van de eigen bedrijfsprocessen op het milieu en zoekt de onderneming naar mogelijkheden om deze zoveel mogelijk te verminderen. Voor PALMBERG is duurzaam denken en handelen daarom een vast bestanddeel van de eigen bedrijfsfilosofie geworden en wordt dit in elke afdeling van het bedrijf praktisch toegepast. Elke medewerker bij PALMBERG is ontvankelijk gemaakt voor de omgang met natuurlijke hulpbronnen en met de toepassing van innovatieve productieprocessen bevestigt het bedrijf dat het voor consequente milieubescherming staat. 

LEVEL – Duurzaamheidscertifcaat op productniveau

Duurzame kantoormeubelen bieden de gebruiker tegenwoordig een meerwaarde, die zich steeds meer uitbetaalt! Met het productcertificaat LEVEL, dat momenteel als enige certificaat de duurzaamheid van producten uit de kantoormeubelindustrie weergeeft, wil PALMBERG zijn potentiële klanten deze meerwaarde bieden en de hoge standaard van de eigen bedrijfsprestaties nog transparanter tonen. Het LEVEL-certificaat kenmerkt producten, waarbij van productie tot levering de naleving van ecologische, sociale en economische normen gewaarborgd wordt. Daarbij worden niet alleen de toegepaste materialen en het energieverbruik beoordeeld, maar ook de gezondheid voor mens en ecosysteem, alsmede de bereidheid van de onderneming om sociale verantwoordelijkheid te dragen. 

Alle PALMBERG-producten zijn bovendien onderhevig aan de strenge eisen van het kwaliteitsbeheer ISO 9001 in combinatie met het milieubeheer ISO 14001 en de arbeidsveiligheidsbeheer BS . Daarnaast zijn veel aangeboden producten gecertificeerd met het GS-keurmerk en het milieukeurmerk Blauer Engel RAL UZ 38 en sinds 2015 heeft PALMBERG ook een energiebeheersysteem in overeenstemming met ISO 50001 in het bedrijf geïmplementeerd.

zie ook:https://palmberg.de/nl/duurzaamheid/nachhaltigkeit

– Interface

Geen negatieve impact? Ja, dat is mogelijk.

In 1994, geïnspireerd door onze klanten, begon Interface met het terugdringen van hun negatieve impact op het milieu. Ze zijn er trots op dat ze hun Mission Zero®-belofte hebben waargemaakt, mede door de eerste vloerfabrikant ter wereld te worden met producten die allemaal CO2-neutraal zijn gedurende hun volledige levenscyclus. Onderweg hebben ze het een en ander geleerd over bedrijfsmodellen, het oplossen van materiaalproblemen en ambitieuze doelen. Kom meer te weten over deze lessen en nog veel meer in hun duurzaamheidsrapport.

https://interfaceinc.scene7.com/is/content/InterfaceInc/Interface/EMEA/WebsiteContentAssets/Documents/25th%20anniversary%20report/Dutch/wc_eu-lessonsforthefuture-nl.pdf?utm_source=interface&utm_medium=pdf&utm_campaign=sustainability-nl_nl-organic&utm_content=sustainability-report

Onze reis

Sinds 1994 is Interface bezig met een doelgerichte reis richting duurzaamheid. Er is sinds die tijd veel veranderd in de wereld. Lees meer over de geschiedenis, over hoe ze de productie van tapijttegels hebben gerevolutioneerd en Mission Zero succesvol hebben bereikt.

https://www.interface.com/EU/nl-NL/duurzaamheid/onze-geschiedenis-nl_NL

Een rimpeleffect creëren

Om een echt verschil te maken in de wereld moet je niet alleen jezelf veranderen, maar ook anderen inspireren om dit te doen. Op die manier creëer je een rimpeleffect. In ons streven naar Mission Zero zagen we hoe ons verhaal onze klanten, werknemers en het bredere bedrijfsleven beïnvloedde. Lees meer over onze verreikende impact en hoe we hebben bijdragen aan een veranderende beweging.

Climate Take Back

We kunnen niet stoppen met het verminderen van onze impact op het milieu. De wereldwijde opwarming van de aarde is immers de grootste uitdaging waar de complete mensheid voor staat. Nu we onze missie Mission Zero-belofte hebben bereikt, leggen we de lat nog hoger om een nog ambitieuzer doel te bereiken: Climate Take Back. We geloven erin dat we samen een verschil kunnen maken in het tegengaan van de opwarming van de aarde. Zie hoe onze missie zorgt voor een klimaat dat geschikt is om in te leven.